Week 5, The time is flying when you having fun!

4 juni 2018 - Koka Nagawo, Ethiopië

Week 5 is ook weer een feit. Op de helft van deze tijd vol met ervaringen. De tijd vliegt hier zo hard, dat ik niet eens door heb dat we er al 35 dagen zitten, al zou je zeggen je zit hier pas 20 daagjes zou ik het ook geloven.

Maandag was een vrije dag de rede daarvoor was: werkelijk geen idee. Deze dag hebben we een beetje gezwommen onder het genot van een heerlijk pilsje.
Dinsdag was er wel weer een nieuwe werkdag en ook het begin van de werkweek. En hebben we weer alles voortgezet waar we zaterdag bij gebleven waren.

Het department die deze week zij taken laat zien is de harvesting department. Je raad het al, deze afdeling gaat over het oogsten van de stekjes. Ze hebben mij verteld wat de perfecte stekjes zijn en welke juist niet. Uiteraard is dat alleen maar een deel van de oogst.
De voorbereidingen van het oogsten gebeurt bij de planning. Ook die hebben mij alles uitgelegd over alles wat hun doen.

Zaterdag ochtend kregen wij te horen dat er maandag middag een bedrijfsfeest was gepland, dat kan gewoon hier in Ethiopië 3 dagen van tevoren een feesie plannen haha.
Uiteraard kwamen er heel veel werknemers naar mij toe met het goede nieuws dat ik dan moet gaan dansen…, maar met mijn souplesse en fijne motoriek moet dat helemaal goed komen………

Zondag kwamen de ouders van Freek voor 2 daagjes op bezoek. (Daarna vliegen zij naar het noorden voor een rondreis)
Uiteraard hadden zij een boodschappenlijstje mee gekregen met de dingen die zij mee moesten nemen. Zo had Jannis spareribs hoog op het lijstje staan. En natuurlijk hadden zij die mee genomen.
Ook had hij gevraagd voor een nieuwe mobiel voor zijn vriendin, want die was gestolen toen zij in een tuk tuk aan het reizen waren afgelopen weekend.
Maar ja nu hoor ik jullie denken, hebben zij daar geen telefoons. Natuurlijk hebben zij die hier, maar dat is Chinese meuk. Al de telefoons zijn nagemaakt en na een jaar exploderen zij.

S ’avonds gingen wij met z’n allen eten bij Jannis, die zijn spareribs eindelijk klaar had naar 6 uur in de BBQ.
Al weken had Jannis hele grote praatjes over de spareribs hoe hij ze ging bereiden en ja… een tijd om een foto ervan te maken had ik niet echt, dus ja dat zegt den al genoeg haha.
Uiteraard vroeg ik of hij het nog een keer ging maken. En zo ja waar hij het gaat kopen, want ze eten geen varken in Ethiopië.
Zijn antwoord was duidelijk en snel gegeven. Over 2 weken gaan we bij een Duitse slager in Addis Abeba een heel varken halen en gaan we die aan het spit hangen in de farm.
Als de spareribs al een succes waren gaat een heel varken natuurlijk fenomenaal worden haha.

Na nog effe gezellig wat gedronken te hebben, genoeg om maandag niet helemaal fris en fruitig op het werk te komen, gingen wij ook maar eens naar bed.
Uiteraard waren Freek en ik weer de laatste die vertrokken rond een uurtje of 12 (en dat is laat voor ons, want slapen doe je vroeg hier)

zo dit is mijn 5e verslag, dus nog 5 te gaan. Ik hoop dat jullie het helemaal voor je zien wat voor ervaringen en belevenissen ik hier mee maak.

Ik ga lekker naar het feesie, dus tot de volgende blog!!!!!

1. Nicolle Drost:
    4 juni 2018
    Spareribs in Ethiopie, het moet niet gekker worden.....of toch een heel varken??
    Wat oergezellig dat Freek zn ouders kwamen!
    Weet je nu echt alles over Stekjes Julian?
    Geniet nog daar!!
  2. Frans:
    4 juni 2018
    Weer een leuk verslag, Julian! Gaaf wat jullie allemaal meemaken!
  3. Nienke Lem:
    4 juni 2018
    Mmm spareribs in Etiopië nog wel.🤓
  4. Nedregniw nav keerf:
    5 juni 2018
    Times flies when it cosy
  5. Opa en oma:
    6 juni 2018
    het is weer een mooi verslag julian ,ben benieuwd hoe dat zal gaan met dat speenvarken ,eet smakelijk alvast .groetjes